dinsdag 30 oktober 2007

Ascari vs Ferrari, MB-slot

In het weekend werd er een pakketje afgeleverd met MB-slot onderdelen. De Ferrari en Ascari waren het 'slachtoffer' om omgebouwd te worden.

Wat me allereerst opviel was dat het kroonwiel van kunstof was en niet van aluminium zoals NSR, Slot-It en Ninco Prorace ze uitvoeren. De velgen zijn naar mijn idee lichter dan de gebuikelijke Slot-It versie. Alles ziet er erg netjes uit. Ik had nog een aantal assen liggen van Slot-It wat in theorie dezelfde maat moet zijn. Dit viel echter een beetje tegen, de as ging door de lagers en het kroonwiel maar om de velgen er op te krijgen moest je toch flink je best doen. De één koos er voor om een boortje van 2.38mm er door heen te halen de ander om wat meer kracht te gebruiken en voor de passing te gaan.



De inserts zijn verbluffend mooi, veel beter dan die van Ninco. Ze lijken wat dikker te zijn waardoor er meer niveauverschil in de velg te zien is. Het monteren was vrij eenvoudig vooral omdat ze al los zijn en niet in een plaatje van vier geleverd worden.

Op de baan is de Ascari veruit de snelste van de twee, eigenlijk had ik dit wel verwacht. De Mosler kan de Ferrari maar met moeite voor blijven, wat mij dan weer verbaasde.

3 opmerkingen:

Steffer zei

Zijn zeker mooie inserts. Heb de folder van MB bekeken en er zitten wel hele mooie spulletjes in....

FRANK103 zei

Ik heb NSR op mijn Ferrari gezet, maar dat werkte toch niet goed. Nu heb ik er prorace op gezet, maar mijn motoras krom gemaakt, de ferrari rijdt dus nog steeds waardeloos.
Hoe doet hij het bij jou? Rijkwaliteiten lijken naar mijn idee erg op een Ninco Honda NSX.

Slowride zei

@Frank103: Ik heb zelf geen NSX dus kan hem moeilijk vergelijken. Misschien is hij wel te vergelijken met de Megane maar dan zonder de nadelen van zijn hoogte.