dinsdag 11 december 2007

Ferrari 360 GTC part II

In de voorlaatste post schreef ik dat de Mosler een een geduchte tegenstander van de Ferrari was, nadat onder de Mosler Slot-It P4 banden waren gelegd werd hij duidelijk sneller. Op andere site's vond ik een aantal mensen die zelf verstevigingen op hun chassis maakte om de beweging die in de achterkant zit eruit te krijgen. Deze Ferrari had hier ook last van. Ik ben begonnen met het maken van het kruis. Dit is gemaakt van een OV-chipkaart (kan natuurlijk ook een andere kaart) en vastgelijmd met 2 componenten lijm.



Ook heb ik een stukje creditcard tussen de motorsteun en het lagerblok gelijmd om te voor komen dat de tand speling van het kroon- en pignontandwiel niet meer kan veranderen door torsie. Ook over de motorsteun heb ik een strookje gelijmd, geen idee of dit extra stevigheid bied omdat de motor ook is vastgelijmd met hotmeld.

Op de baan is het stuiteren in de bocht weer verder afgenomen, misschien komt er nog een nieuw setje banden onder wat nog voor verbetering kan zorgen.

3 opmerkingen:

Steffer zei

Ik heb gemerkt dat teveel stijfheid ook niet lekker rijd. Beetje stijf is ok, maar klein beetje torsie over houden rijd lekkerder. Het zwakste deel van het chassis zit bij het kroonwiel, waar heel wat torsie te vinden is. Dat alleen versterken moet voldoende zijn.

Anoniem zei

welke tand wielverhouding heb je gebruikt?? ik wil namelijk mijn ferrari ook opvoeren.

Slowride zei

@Steffer: Ik vind dat de auto er nu op vootuit is gegaan. Maar ben wel benieuwd wat de rijeigenschappen zijn als het geheel testijf wordt. Ik heb nu nog het meeste last van de kap die strak om het chassis zit.

@Herrieveld: de orginele verhouding (12/32) Maar wat bedoel je met opvoeren? sneller wat topsnelheid aangaat of sneller door de rijeigenschappen te verbeteren?