De verbouwing
De kap was al opmaat gemaakt door het chassis van Revell weg te zagen met de Dremel. Het enige wat ik daarvan heb gebruikt zijn de 'sideskirts' waar de uitlaat ook op zit, dit heb ik aan het chassis gelijmd. Het chassis is van een Ninco Protruck wat ik door de midden heb gezaagd om de juiste wielbasis te krijgen. Eerst reed ik rond met alleen achterwiel aandrijving, het leek me wel leuk om hem 4WD te maken. Dit kon niet op de Ninco manier met snaren omdat het chassis er de ruimte niet voor heeft. Van SCX weet ik dat ze het gewoon met tandwielen doen. Ik heb een oude NC motor gesloopt om de as, lager en tandwiel te kunnen gebruiken. De Nc-7 heb ik voorzichtig open gemaakt en het lagertje opgeboord naar 3mm. Een koperen buisje genomen van 3mm waar toevallig ook de motoras in paste. Dit in elkaar gelijmd en de motor kon weer dicht. Goed smeren en draaien maar.
De andere as op maat gemaakt en om het geheel in lijn en op zijn plaats te houden heb ik een lager in het chassis gelijmd. Een standaard as met kroonwiel op gezocht en dit gemonteerd. Voor de droparm heb ik een koperen busje gedraaid zodat ik elektrischiteits draad eraan kon solderen. Beetje buigen solderen, twee gaten en een sleuf in het chassis gedremeld om het geheel met een recht stuk draad en een veertje op zijn plaats te houden. De motordraden aan de droparm gelijmd om het bij elkaar te houden. De slepers zijn ook op de Raid manier van SCX aan het schoentje gelijmd om altijd goed contakt me de baan te houden.
FilmpjeUpdate Nieuw filmpje
1 opmerking:
Mooi project, perfect uitgevoerd.
Geweldig.
Een reactie posten